Wednesday, April 20, 2011

Pot face mai multe lucruri decat inainte

Traseul profesional la Oanei Stincel este unul de invidiat. Functiile pe care le-a avut in cei 16 ani de ”multinationale” au fost in zona Marketing si Trade Marketing: ultima fiind de Director Marketing la Pepsi Americas, inainte de asta Commercial Manager si Trade Marketing Manager in cadrul Kraft Foods Romania, iar si mai inainte Trade Marketing Manager Elite, unde venea de la British American Tobacco.

Oana a renuntat insa de cateva luni la cariera de profesionist in marketing pentru a fi mama full-time (are 2 fete) si antrenor de volei pentru copii. In rest, mai joaca volei (in divizia B), este studenta la ANEFS, este membru fondator al Asociatiei Scoala Impreuna, membru in Consiliul de Administratie si membru in Comisia de Evaluare a Calitatii Invatamantului la scoala Lucian Blaga din orasul unde a decis sa locuiasca cu familia si sef de santier la propria casa (acum in etapa de finisaje).

De ce si de unde aceasta schimbare? Pentru ca ne-a mirat/intrigat/incantat si pentru ca ne-a semanat teribil de mult cu ceea ce ne-am obisnuit sa numim career renegade, am rugat-o sa ne raspunda la cateva intrebari.

Cum ti-a venit ideea sa faci o schimbare atat de mare in cariera?

Timpul pe care il dedicam muncii ocupa foarte foarte mult in balanta work/life, si – in ciuda eforturilor de a optimiza/eficientiza/simplifica lucrurile – parca intensitatea crestea tot mai mult, obturand incetul cu incetul luminita de la capatul tunelului. Si nu e vorba doar de timp, dar si de energie si neuroni. Asadar am tras concluzia ca, atata timp cat voi ramane in aceeasi hora, voi juca la intensitate maxima. Nimic rau in a munci mult. Insa doua sufletele mici si frumoase – fetele mele- ma asteptau zi de zi, dornice sa schimbe o vorba cu mine si mai ales dornice sa petreaca timp cu mine. Cu maxima vinovatie, tot amanam momentul, pe motiv ca … am de lucru chiar si acasa, desi veneam seara de la birou. Stiam insa ca ele nu ma pot astepta la nesfarsit. Ele cresc. Mara are 10 ani, iar Alexandra 6. Acum au cea mai mare nevoie de mama lor.

Asadar ideea a fost indusa de dorinta de a schimba radical situatia inspre binele copiilor. Uitandu-ne in jur, am realizat ca nu trebuie sa schimb firma la care lucrez – am mai facut asta si stiu ca as fi muncit la fel de sarguincios la oricare alta firma – ci trebuie sa schimb stilul de viata si mediul in care traim.

Care au fost pasii pe care i-ai facut pentru a lua decizia de schimbare? Ce te-a ajutat sa iei decizia (carti, idei, oameni)?

Sotul meu – si cel mai mare sustinator al meu – a fost acela care m-a ajutat sa vad mai clar si sa reasez prioritatile intr-o noua ordine. El este un om minunat, cu un imens bagaj sufletesc. Odata ce am discutat despre “ce-ar fi sa…” nu ne-a trebuit mult pana sa intelegem ca asta este ceea ce ne dorim de fapt pentru noi si fetele noastre. Am ales locul lui de bastina – orasul Ocna Mures – pentru ca aici viata pare sa ofere exact ceea ce cautam: liniste, aer curat, hrana sanatoasa, bun simt si oameni minunati.

Cum au reactionat cei din jur, cunoscutii, familia cand le-ai impartasit dorinta si ideile tale?

Aproape toti au fost socati. Schimbarea era prea mare! “Cum sa renunti la ce aveti aici, la cariera “in glorie” si la stilul de viata pe care l-ati cladit cu atata truda?” “Ce vei face tu acolo?” “Ce curaj nebun!”

Insa familia si adevaratii prieteni, cei care tin cu adevarat la noi, au realizat repede ca de fapt, nu facem altceva decat sa ne oferim o noua sansa la o viata mai frumoasa si apoi au devenit sustinatori ai ideii.

Pe cine te-ai bazat cel mai mult in acest demers si de unde ti-a venit curajul?

Cel mai mult m-am bazat pe Marius, sotul meu, care imi da curaj in tot ce fac. Si pe puterea mea de adaptare la nou.

Apoi eram impacata cu faptul ca toata truda mea de pana atunci avea deja o finalitate. Reusisem sa formez o echipa foarte buna de marketing; oameni frumosi, cu inima mare, atitudine, minti ascutite si putere de munca. Ma uit in urma cu placere si mandrie si stiu ca vor face lucruri bune mai departe. Le doresc mult succes.

Ce ai aflat despre tine in experienta asta?/ Cum te-a schimbat experienta asta?

Am aflat ca pot face mult mai multe lucruri decat inainte – desi nu credeam ca mai e loc :-) – fara dureri de cap, cu zambetul pe buze si convingerea ca maine am o noua ocazie sa mai fac ceva nou.

Am aflat ca pot folosi ceea ce am invatat si in alt mod. Si imi place.

Am aflat ce frumos e sa fii mama in timp real. Si ce frumos evolueaza copiii cand mama e prezenta in viata lor pas cu pas.

Am aflat ce bine e sa am timp sa ma intalnesc cu prieteni si sa savuram pe indelete, fara graba, o cana de poveste – fara Facebook, doar face-to-face.

Ce ii sfatuiesti pe cei care vor sa isi schimbe radical cariera?

Sa cuteze. Abia atunci vor intelege ce erau sa piarda!

Sursa: http://www.portalhr.ro/pot-face-mai-multe-lucruri-decat-inainte/

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)