Wednesday, April 20, 2011

Are dreptul statul român să acţioneze ca stat suveran, precum Ungaria, Franţa sau SUA?

Nu sunt adeptul nici al lui Chavez si nici al extremei drepte europene. Nici macar nu sunt un eurosceptic. Aceasta constructie numita EU, care in prezent face jocurile Germaniei si Frantei, in detrimentul celorlalti membri, o consider un rau mai mic decat Rusia mafiota. Ma opun, insa, in mod hotarat, formulei practicate in Romania "EU, first, Romania, second-hand." EU este un cadru, si nu un scop in sine. Invocarea apartenentei noastre la EU pentru a justifica DE CE nu ne aparam interesul national, nu sta in picioare. Acad. Yvan Allaire este unul dintre cei care influenteaza politica economica a Quebec-ului iar "modelul Quebec" este un model nationalist in cadrul Canadei. Mai aproape de noi, Ungaria si-a permis sa adopte politici nationaliste in cadrul EU. La fel si Austria. Nu mai vorbesc de statele din America Latina si de marile puteri emergente China, India si chiar Turcia, care practica un capitalism nationalist. Sa nu uitam ca modelul nationalismului economic pe care il propunem nu vine de la adeptii lui Zelea Codreanu ci de la doi experti care sunt invitati an de an la Davos, la Forumul Economic Mondial, pentru a sfatui comunitatea de afaceri internationala. Cate dintre masurile luate de guvernantii nostri au inrobit poporul roman, multumind insa pe deplin comisarii EU? Sunt de acord cu dumneavoastra ca sunt niste nepriceputi. Numai ca nu gresesc niciodata in favoarea poporului roman, ci gresesc totdeauna in favoarea EU si a strainilor in general. Are dreptul statul roman sa actioneze ca stat suveran, precum Ungaria sau Franta sau SUA? Vreau – si nu sunt singurul care lupta pentru aceasta - ca Romania sa-si manifeste aceeasi suveranitate de care se bucura Ungaria sau Franta. Nimic mai mult. Am vrea ca Romania sa aplice legislatia pe care o aplica Franta transnationalelor sau fondurilor speculative. Am vrea ca Romania sa trateze FMI-ul si bancile straine asa cum le trateaza Ungaria. De ce Ungaria poate si Romania, nu? ACEASTA ESTE INTREBAREA. Romania are alocate 8 miliarde ptr agricultura pana in 2013, bani care se vor pierde, daca nu sunt folositi. Nefolosirea acestor bani nu este un atentat la siguranta nationala? Aflu din tara despre miile de hectare, lasate parloaga, cumparate de straini doar cu scopul de a accesa bani EU. Nu afecteaza acest lucru siguranta alimentara a poporului?

Sursa: GREEN

Autor: Ovidiu Hurduzeu

2 comments:

CELEBRULUL NECUNOSCUT said...

Am gasit un blog interesant.Tot despre asta
http://mandriadeafiroman.blogspot.com/
Hristos a inviat !

Dan-Octavian Cătană said...

Adevarat a inviat! Sunt mai multe surse intr-adevar.

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)