Tuesday, June 14, 2011

Arhitectul invatarii

Invatarea, cu variantele si fatetele sale, cu provocarile si beneficiile pe care le aduce atat la nivel individual cat si organizational, este o activitate al carei impact in lumea de business cere mai mult decat un proces standard de planificare. Angajatii nostri sunt unici, cultura noastra este diferita si obiectivele de performanta pe care vrem sa le atingem sunt altele. Asa se face ca un proces de invatare care a functionat intr-un anumit context, poate sa esueze lamentabil in alta situatie.

Articolul pe care vi-l recomandam de pe Onlignment.com face o paralela interesanta (care ne-a atras de fapt atentia) intre nevoia pe care o avem de arhitecti pentru spatiile in care locuim/traim/muncim si arhitecti pentru procesele de invatare prin care trecem.

Astfel, un arhitext al invatarii “deseneaza” mediile in care se desfasoara acest proces. Printre altele, el/ea are in vedere raspunsurile la intrebari de genul:

1. Care este nevoia concreta de invatare/dezvoltare? Care sunt cunostintele/abilitatile/atitudinile pe care o organizatie isi doreste sa le dezvolte/cultive? Cum contribuie acestea la imbunatatirea performantei?

2. Care sunt pozitiile din organizatie care au nevoie de aceste cunostinte/abilitati/atitudini? Cati oameni fac acest gen de activitate/ocupa astfel de joburi in organizatie si care sunt datele demografice care ii caracterizeaza? Care este profilul lor motivational? Cum prefera sa invete/ cum au invatat inainte?

3. Care sunt constrangerile carora trebuie sa le faca fata procesul de invatare? Ce bugete sunt disponibile? Cat de dispersate din punct de vedere geografic sunt persoanele care trebuie sa dobandeasca aceste cunostinte/competente/abilitati? Ce echipamente/tehnologie/facilitati pot fi folosite pentru a facilita procesul de invatare?

Arhitectul invatarii nu este neaparat si trainer, responsabilitatile sale fiind mai degraba in zona de planificare si masurare a eficientei procesului de invatare: de la impact direct, costuri, performanta in timp etc.

Citeste tot articolul Architects for Learning si descopera cateva din motivele pentru care si organizatia ta are nevoie de o relatie eficienta cu un astfel de profesionist (intern sau extern).

Poti afla mai multe despre acest “concept” si urmarind acest interviu cu autorul cartii The New Learning Architect, Clive Shepherd:


Sursa: http://www.portalhr.ro/arhitectul-invatarii/

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)