Conceptul de job rotation nu e ceva nou in panoplia tehnicilor de training si dezvoltare. Definitia de dictionar il descrie ca fiind o modalitate de dezvoltare prin intermediul careia o persoana este alocata pe rand pe diverse joburi/functii/responsabilitati pentru a putea dobandi (prin practica) o expunere cat mai mare la toate zonele operationale ale business-ului.
Unul din aspectele esentiale ale eficientei procesului este dat, evident, de calitatea procesului de planificare si de ratiunea (logica) cu care sunt alese functiile pe care sa activeze fiecare individ in parte. Cand este insa vorba de competenta de recrutor intern, tehnica job rotation-ului ar trebui sa fie, probabil, printre cele mai des utilizate si cu o varietate cat mai mare de responsabilitati ocupate in timp.
Un recrutor care cunoaste din interior departamentele pentru care urmeaza sa deruleze proiecte de recrutare (si cunoasterea presupune nu familiarizare prin povesti, ci prin implicare directa) are cu siguranta sanse sporite de a propune o lista scurta de candidati mai relevanta pentru cerintele postului. Aceasta cunoastere prin asumarea responsabilitatilor concrete ale joburilor specifice diverselor functionalitati poate usura si construirea relatiei cu managerul pentru care urmeaza sa angajeze, dar poate imbogati semnificativ si calitatea procesului de evaluare din timpul procesului de selectie.
Articolul de pe Recruiter.com pe care vi-l recomandam azi face mai mult decat sa sustina ideea importantei job rotation-ului pentru recrutori. Explica in detaliu si beneficiile pe termen mediu si lung ale acestei metode de dezvoltare:
1. Business-ul companiei nu e totuna cu cerintele postului. O decizie buna de recrutare se poate lua doar in masura in care postul este inteles in contextul business-ului si nu invers.
2. O intelegere a functionarii inter-departamentale a companiei il poate ajuta pe recrutor sa recruteze mai bine pentru o anumita pozitie .
3. Un program bun de job rotation duce la consolidarea unui capital de cunostinte foarte utile in situatii de criza a departamentului de recrutare. Cu cat mai multi recrutori stiu mai multe despre organizatie, cu atat departamentul e mai putin amenintat de plecari spontane.
4. Recrutorii care reusesc sa isi cladeasca in timp o intelegere consolidata si detaliata a organizatiei tind sa fie mai loiali si sa ia decizii de recrutare mai bune.
Citeste articolul Put Your Recruitment Department Into Rotationpentru a vedea care sunt si celelalte beneficii ale unui proces bine pus la punct de job rotation pentru recrutori.
Sursa: http://www.portalhr.ro/rotatia-cadrelor-din-departamentul-de-recrutare/
No comments:
Post a Comment