- Fiecare angajat trebuie sa aiba o fisa explicita a postului. Sarcinile sale sunt extrem de bine precizate, atat cantitativ (ca numar de ore), cat si calitativ (tipul de sarcini);
- Raporturile profesionale cu ceilalti angajati sunt foarte bine definite - sa stie cui raporteaza si cine ii raporteaza lui;
- I se respecta dreptul la odihna si refacere a resurselor, fara de care la un moment dat nu va mai da randament;
- Orice sarcina suplimentara se plateste in plus - este o modalitate de a-i arata ca munca sa este pretuita;
- Promisiunile de orice tip trebuie respectate.
Respectul ca om
- Aratati-i angajatului ca a facut treaba buna. Aceasta il mobilizeaza si il face sa repete comportamentele care l-au dus la succes. Adesea, managerii isi cearta angajatii cand gresesc, dar cand acestia fac ceva bine considera ca e de la sine inteles, uitand sa aprecieze - cel putin verbal, daca nu si material - reusitele acestora;
- In cazul in care face o greseala, atentionarile se fac fara a-l umili sau injosi. Respectati persoana, pedepsiti doar comportamentul. in loc sa-i spuneti: "Esti incompetent", este recomandat sa ii precizati clar care dintre actiunile lui a generat eroarea sau esecul si ce trebuie schimbat;
- Faceti parte din viata lui personala: o vorba buna cand ii e greu, o felicitare la o ocazie speciala, participarea, chiar si numai simbolic, la evenimentele importante din viata lui (desigur, daca tipul de relatii profesionale si politica firmei permite asta). (Patricia Cihodaru, psiholog)
No comments:
Post a Comment