Un subiect mult discutat în ultima perioada. Este de fapt cel care face diferenţa între companii. Citind nişte sfaturi aparţinându-i lui Jack Welch pe acest subiect, m-am gândit să le pun şi pe blog.
Welch vorbeşte de două tipuri de şefi: zgârciţii şi risipitorii. Un management prost îndepărtează oamenii buni. De aceea e esenţial să se cunoască modalitatea de stabilire a unui sistem potrivit de recompensare. Tot Welch ne spune că este foarte simplu. Pasul 1: Pune capăt prostiilor. Evaluează performanţele astfel încât să nu existe urme de îndoială în legătură cu poziţia pe care o ocupă fiecare angajat. Pasul 2: Plăteşte corespunzător. Asta înseamnă că dacă cineva nu lucrează la nivelul la care trebuie, nu-i da bonus doar ca să îl ademeneşti cu ceva. Nu-i da nimic mai mult. Dacă se descurcă aşa-şi-aşa, dă-i un bonus aşa-şi-aşa, şi nimic în plus. Cel mai important este să faci ca sistemul de acordare de recompense să însemne ceva. Recompensează-ţi cei mai buni angajaţi cât de mult poţi. Foloseşte-te de bani-mulţi bani-pentru a recompensa rezultatele excepţionale. Ca să fii un lider eficient trebuie să îmbrăţişezi şi generozitatea financiară. Sigur că în calitate de manager, trebuie să creezi un mediu de lucru plăcut şi motivant. Însă nu subestima niciodată puterea banilor.
Când îţi plăteşti oamenii bine, nu-ţi păstrezi doar cei mai buni angajaţi. Construieşte-ţi o echipă care are încredere în tine şi vrea să câştige pentru tine.
Welch vorbeşte de două tipuri de şefi: zgârciţii şi risipitorii. Un management prost îndepărtează oamenii buni. De aceea e esenţial să se cunoască modalitatea de stabilire a unui sistem potrivit de recompensare. Tot Welch ne spune că este foarte simplu. Pasul 1: Pune capăt prostiilor. Evaluează performanţele astfel încât să nu existe urme de îndoială în legătură cu poziţia pe care o ocupă fiecare angajat. Pasul 2: Plăteşte corespunzător. Asta înseamnă că dacă cineva nu lucrează la nivelul la care trebuie, nu-i da bonus doar ca să îl ademeneşti cu ceva. Nu-i da nimic mai mult. Dacă se descurcă aşa-şi-aşa, dă-i un bonus aşa-şi-aşa, şi nimic în plus. Cel mai important este să faci ca sistemul de acordare de recompense să însemne ceva. Recompensează-ţi cei mai buni angajaţi cât de mult poţi. Foloseşte-te de bani-mulţi bani-pentru a recompensa rezultatele excepţionale. Ca să fii un lider eficient trebuie să îmbrăţişezi şi generozitatea financiară. Sigur că în calitate de manager, trebuie să creezi un mediu de lucru plăcut şi motivant. Însă nu subestima niciodată puterea banilor.
Când îţi plăteşti oamenii bine, nu-ţi păstrezi doar cei mai buni angajaţi. Construieşte-ţi o echipă care are încredere în tine şi vrea să câştige pentru tine.
No comments:
Post a Comment