Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)

Wednesday, October 17, 2012

SUSTINETI Centrul Gifted Education pentru copii supradotati

Categorie: Educatie, invatamant, Guvernare, administrativ.

Destinatar: Autoritatile de Stat din Romania, Consiliile General al Capitalei, Consiliile Locale ale Primariilor sectoarelor, Ministerul Invatamantului si Tineretului, Asociatiilor care sustin educatia de inalta calitate din Romania

Supradotarea este o manifestare umană deosebită, cu multiple faţete, având ca element comun excepţionalitatea şi este realizată prin combinarea unor capacităţi intelectuale şi aptitudini cu anumite trăsături de personalitate. Câți copii supradotați sunt acum in Romania? Centrul Gifted Education estimează că există aproximativ 192.660 de copii supradotați academic cu varsta sub 15 ani în Romania - aproximativ 6% din numărul total al elevilor (sursa estimarii: NAGC; procentul este aplicat la populatia de 3,211 mil. copii sub 15 ani cf. INS: Comunicat de presa nr 143 / 26.06.2012) Nici o agenție de stat si nici o organizație nationala nu colectează aceste statistici; numărul lor este generat pe baza unei estimări care datează din 1972, pe baza Raportului Marland catre Congresul SUA, care a estimat că 5-7% din copiii de școală sunt "capabili de înaltă performanță", și au nevoie de "servicii sau activități care nu sunt furnizate în mod obișnuit de către școală." Deși nu exista studii naționale care sa urmareasca statistic incidenta talentului (prezentei inteligentelor multiple conform Howard Gardner) in randul populației de copii, numărul de supradotați și copii cu inalt potential (talent sau inteligente multiple) crește, în funcție de numărul de categorii de supradotare utilizate în estimare. Supradotarea reprezintă un grad superior mediei convenţionale de dezvoltare a aptitudinilor generale sau specifice, care necesită experienţe de învăţare diferenţiate prin volum şi profunzime de experienţele obişnuite furnizate de şcoală. Supradotarea conduce la un dezavantaj social si un risc social inalt, datorita repercursiunilor sociale pe care le traiesc copiii supradotati. Conform unei ultime cercetari din UK din 2010, procentul copiilor cu abilitati inalte care se rateaza este cutremurator: 97% dintre copii se rateaza. Aceasta risipa este un cost enorm pentru societate, cea mai mare risipa a societatii noastre la ora actuala. http://www.evz.ro/detalii/stiri/doar-3-dintre-copiii-supradotati-reusesc-in-viata-907227.html Autoarea studiului este cercetatoarea Joan Freeman din UK: http://www.joanfreeman.com Conform datelor publicate de cercetări recente 5-10% din populaţia lumii o reprezintă supradotaţi (cf. Roberta Braverman, Vicepresedinte New Jersey Association for Gifted Children), dintre aceştia diferenţiindu-se unii cu capacităţi extrem de mari (doar 2% din populaţia lumii). Conform psihologilor români, procentul adultilor aflaţi în topul curbei Gauss se apropie de 4% (vs. 2% la nivel mondial) din totalul populaţiei. Un numar imens din copii cu abilitati inalte sunt gifted underground, ascunzandu-si calitatile pentru a nu fi supusi pedepselor mediului lor social si pentru a fi acceptati in colectivitati. Procentul de “gifted underachievers”- care in ciuda abilitatilor si calitatilor lor naturale au rezultate slabe la invatatura- este de asemenea enorm. Statisticile mondiale arata ca peste 50% dintre copiii cu abilitati inalte nu au succes social sau profesional la varsta adulta (sursa: National Commission for Excellence in Education, US). Nevoile lor speciale sunt stipulate de legislatia nationala si internationala: Copiii supradotati sunt o categorie sociala defavorizata si cu risc social inalt de alienare, abandon scolar, depresii, suicid, fapte antisociale, ratare din punct de vedere al convenientelor sociale (97% dintre copiii supradotati subperformeaza, potrivit cercetatorilor britanici – studiu efectuat in 2011), cu dreptul stabilit prin lege la educatie diferentiata, pe care statul ar trebui s-o asigure prin organele sale abilitate potrivit: 1. Legea 17/2007 2. Legea 1/2011 sectiunea 14 3. precum si urmatoarele referiri legale de la nivel international care subliniaza cerinţele educaţionale speciale ale tinerilor cu potenţial excepţional: 4. Raportului Comisiei Prezidenţiale pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării. Bucureşti (06 iulie 2007), 5. Recomandarea 1284 din anul 1994 a Consiliului Europei 6. Consiliul Europei, Raspunsul Comitetului de Ministri, Septembrie 2003 7. Consiliul Europei, Raport asupra educatiei copiilor gifted & talented (Rapporteur: Mr HADJIDEMETRIOU, Cyprus, Socialist Group) 8. Conferinta Mondiala asupra Copiilor cu Nevoi Speciale de Educatie, 1994, Salamanca 9. Dakar World Education Forum, 2000 10. Comisia Europeana, In documentul “Măsuri Educaţionale Specifice pentru Promovarea Tuturor Formelor de Excelenţă în Şcolile din Europa – DOCUMENT DE LUCRU EURYDICE Iunie 2006” 11. Conventia Universala a Drepturilor Copiilor (UNICEF), articolul 28, 29: “”Statele parti sunt de acord ca educatia copilului trebuie sa urmareasca: dezvoltarea plenara a personalitatii, a vocatiilor si a aptitudinilor mentale si fizice ale copilului”. In 2010, Centrul Gifted Education prin parteneriatul realizat cu Insp Sect 6, la initiativa Dnei Inspector Florentina Cristea, printr-un efort urias uman a selectionat aproximativ 1000 de copii cu varste intre 9-13 ani, dintre care au fost testati la standarde mondiale 835. O concluzie deosebita a primului Proiect Testare Screening a Inteligentei copiilor de o asemenea anvergura si amploare in Romania, este ca 63% dintre cei 835 copii participanti in prima faza a testarii, au obtinut scoruri ce ii situeaza in primii 5% – 10 % dintre copii de aceeasi varsta, ceea ce indica un intelect de nivel superior sau capacitati intelectuale peste medie. Acest procent este extrem de important, semnalizand inca o data in plus, nevoia educatiei diferentiate si a unor politici educationale care sa sustina valorificarea potentialului inalt al acestor copii, conform L 17/2007 pentru educatia copiilor si tinerilor cu potential inalt si a tuturor recomandarilor intl. Dintre acestia, peste 40 de copii cu potenţial înalt cu vârsta 9-12 ani au fost selectionati pe baza de testări la nivel internaţional si a unui factor motivational personal foarte mare pentru a se inscrie intr-un program unic care urmareste sa se dedice in mod exclusiv acestor copii pentru dezvoltarea multi-inteligentelor printr-un program de educatie diferentiata, asa cum prevede Legea 17/2007. In acest fel a luat nastere Scoala de Excelenta. Acest proiect a functionat in trei sali de clasa puse la dispozitia Asociatiei de Inspectoratul scolar sector 6 in incinta scolii nr. 155 Preasfanta Fecioara Maria (care astazi nu mai exista, devenind scoala 169, pentru ca si-a pierdut independenta din cauza neintrunirii numarului minim de inscrisi pentru cohorta scolara in anul 2011, conform legii 1/2011, noua lege a educatiei). A fost incheiat un contract de comodat cu Administratia Scolilor Sector 6 pentru 1 an (pana in ianuarie 2012) - unica contributie a statului in educatia diferentiata a celor 40 de copii supradotati. La expirarea termenului de 1 an pentru care s-a incheiat contractual de comodat, se pretinde asociatiei sa plateasca pentru cele 3 sali de clasa o chirie lunara de 500 de euro. Salile de clasa au fost dotate complet si intretinute din resursele financiare ale asociatiei Centrul Gifted Education, desi potrivit L.1/2011 finantarea invatamantului preuniversitar din Romania este o obligatie a statului, ea facandu-se din bugetul de stat. Potrivit informatiilor detinute de noi, parintii, de la intrarea in vigoare a L. 17/2007 (lege ai caror beneficiari sunt copiii nostri), statul roman nu a cheltuit nici macar un leu pentru instruirea diferentiata a tinerilor capabili de performanta inalta. Noi, parintilor celor peste 80 de copii supradotati, cu potential inalt, consideram un drept firesc ca salile de clasa din incinta Scolii 169 (fosta 155) sa fie puse la dispozitia Asociatiei Centrul Gifted Education in mod gratuit, sau un spatiu (teren) sau cladire sa fie alocate acesteia in concesiune pe 99 de ani pentru a-si desfasura activitatea, ca o recunoastere a faptului ca Romania din 2012 simte nevoia unui program naţional al educaţiei de excelenta. Proiectul initiat de asociatie dedicat copiilor cu potential ridicat este un proiect unic atat ca amploare si fara precedent in Romania in ceea ce priveste obiectivele si numarul de beneficiari implicati. Cu ajutorul institutiilor statului, cu o minima investitie din partea acestora, ar putea sa devina cea mai moderna institutie de educatie, un punct de referinta in educatie, unde se poate dezvolta cea buna curricula pentru copiii supradotati, se poate forma o retea a celor mai talentati profesori si a celor mai bune tehnologii didactice validate la nivel international si implicate in descoperirea, promovarea şi dezvoltarea abilităţilor naturale şi a potenţialului copiilor. România este astăzi probabil printre singurele state din UE care exportă inteligenţă masiv fără să aibă nici un centru sau o şcoală pentru susţinerea şi dezvoltarea inteligenţei tinerilor supradotaţi! Avand in vedere L 17/2007 si L 1/2011 cu privire la dreptul la Educatie Diferentiata al copiilor supradotati in Centre Specializate si luand in calcul interesul statului roman de a dezvolta si sustine copiii cu potential inalt, Avand in vedere ca este un proiect fara precedent in Romania atat ca anvergura, cat si ca efecte de antrenare a comunitatii in sensul dezvoltarii relatiilor intre Scoli, parinti, copii, cadre didactice, Inspectorat si alte institutii ale societatii civile (Universitati, Centre educationale) in ceea ce priveste selectia si sustinerea copiilor descoperiti supradotati – o categorie sociala defavorizata si cu risc social inalt, cu dreptul stabilit prin lege la educatie diferentiata, pe care statul trebuie s-o asigure prin organele sale abilitate, conform urmatoarelor legi si referiri legale de la nivel internationa, care subliniaza cerinţele educaţionale speciale ale tinerilor cu potenţial excepţional, Noi, parintii copiilor supradotati semnam pentru sustinerea asociatiei din bugetul de stat cu toate resursele necesare pentru: 1. Sali de clasa gratuite sau teren sau cladire in concesiune pentru 99 de ani 2. Resurse financiare pentru finantarea completa a costurilor educatiei diferentiate a copiilor descoperiti supradotati la nivel international, in suma de 2700 de EUR/anual/copil. Pentru mai multe resurse legislative, consultati: http://giftededu.org/scoala-de-excelenta/argumente Doresti sa faci mai mult decat sa semnezi? Contacteaza-ne la pr {a rond } giftededu.org sau 0735-759539, Monica Gheorghiu, Project Manager Reprezinti un ONG si doresti sa sustii construirea campusului pentru copii supradotati? Contacteaza-ne la pr {a rond } giftededu.org sau 0735-759539, Monica Gheorghiu, Project Manager  

SUSTINETI DREPTUL COPIILOR SUPRADOTATI DE A INVATA LA NIVELUL ABILITATILOR LOR INALTE PRIN EDU DIFERENTIATA CF. LEGII 17/2007

No comments: