Friday, March 13, 2009

Lansarea primului Centru Gifted Education din România

IRSCA Gifted Education anunta in calitate de organizatie client lansarea proiectului consultativ de audit al planului de dezvoltare in Romania a primului Centru Gifted Education, centru non-profit privat independent prin colaborare cu Central European University Business School si Johns Hopkins University Carey Business School.

Proiectul consultativ derulat pe perioada Ianuarie – Aprilie 2009, in cadrul unui „Global Consulting Project” va intruni eforturile unei echipe multi-culturale formata din 5 studenti de pe 2 continente.

Proiectul va dura 12 saptamani, si include lucrul in multi-echipe virtuale, urmand ca in ultima saptamana (Aprilie 13-17, 2009) echipa sa se dedice lucrului alaturi de membrii organizatiei in Romania pentru a strange informatii aditionale, pentru a testa ipoteze si a obtine feedback asupra recomandarilor preliminare si pentru a da publicitatii raportul final al analizei. Studentii MBA din proiect sunt sustinuti de profesori apartinand CEU si Johns Hopkins University care vor monitoriza platforma de invatare si vor oferi mentorat si sprijin in timpul proiectului. Acest program este parte a unei platforme largite de invatare in cadrul programului MBA Fellows al Johns Hopkins University care urmareste invatarea bazata pe lucrul direct la proiecte pentru a atinge rezultate masurate prin analize autentice ale performantei.

„Acest proiect consultativ este o oportunitate deosebita venind din partea a doua universitati internationale prestigioase pentru a audita planul de dezvoltare al centrului si de a primi un raport elaborat asupra oportunitatii de a-l infiinta. El demonstreaza implicarea organizatiei noastre de a realiza acest proiect important si cu potential urias pentru copiii supradotati si pentru Romania. Romania este astazi probabil printre singurele state din UE care exporta inteligenta masiv fara sa aiba nici un centru privat, independent si non-profit pentru sustinerea si dezvoltarea inteligentei si talentului copiilor. Proiectul se bucura de recomandari internationale pentru infiintare, de sprijinul intregii retele de gifted education din intreaga lume precum si al retelei formate de Consortiul EDUGATE in Romania. Auditul va constitui inca o proba de profesionalism in realizarea acestui obiectiv si referinta noastra in fata institutiilor internationale si a mediului de afaceri pentru fezabilitatea investitiei si finantarii lui.” – Monica Gheorghiu, Project Manager, IRSCA Gifted Education


„In conditiile in care nivelul de educatie si dezvoltare profesional din Romania a ajuns cotat printre ultimele din Europa necesitatea construirii unui astfel de centru neinfluentat de fluctuatiile politice devine imperioasa pentru viitorul national si pentru rezolvarea crizelor nationale sau globale. Auditarea acestui proiect trebuie facuta atat asupra dimensiunilor centrului cat si asupra necesitatii programelor, necesitatilor de finantare, parteneriatelor interne sau externe si nivelului de implicare in programele de parteneriat ale tertilor si liniilor de dezvoltare strategica ulterioare pornirii centrului; va analiza potentialul de capacitate mentala si abilitate cognitiva de nivel inalt in randul tinerilor, reteaua de stakeholderi, posibilitatile de finantare initiala si ulterioara si strategia de finantare a proiectului, precum si gradul de posibila cooperare cu institutiile statului. Auditarea proiectului se va face de asemenea asupra reactiilor anterioare sau posibile in viitor ale autoritatilor din Romania vis-a-vis de programul de dezvoltare a unei linii de educatie de excelenta, a legislatiei in vigoare sau aflata in stadiu de proiect, a gradului de aplicare a acestei legislatii si asupra necesitatii de pilotare din partea societatii civile si a retelelor de specialisti a programelor de reforma in educatie din Romania. De asemenea, auditarea se va face asupra viabilitatii proiectului in conditiile dezvoltarii retelei de colaborare externa cu diaspora intelectuala si cu specialistii internationali. Proiectul va sta la baza planului strategic de reprofesionalizare a Romaniei.” a declarat Presedinte IRSCA Gifted Education, Presedinte EDUGATE, Prof. Florian Colceag, MA

„Credem ca rolul unei Universitati nu este numai acela de a asigura educatie, ci si de a contribui la aducerea cunoasterii in societate ca intreg. Prin proiectul Johns Hopkins University / CEU Business School Joint Consulting Project, realizam ambele scopuri. De asemenea credem ca este important pentru studentii nostri sa intelega ideea potrivit careia comunitatea locala si tinerii care se vor transforma in liderii de maine sunt stakeholderi la fel de importanti intr-o companie ca si un actionar sau un patron” - Oliver Olson, MBA, MBA Program Director, CEU Business School

„Pentru a sustine interesele economice nationale ale Romaniei este de o importanta strategica dezvoltarea unui institut cu statut international pentru a cultiva o masa critica de talent si inteligenta in tara. Suntem incantati sa ne implicam in infiintarea primului centru national de educatie pentru copii supradotati. Prin parteneriatul cu comunitatea si sutinand copiii cu performante extraordinare sa-si dezvolte inteligenta si aptitudinile, suntem convinsi ca un astfel de centru va servi drept model pentru revitalizarea educatiei in Romania. Sprijinul oferit acestor copii se va transforma in final prin contributia lor intr-o forta pozitiva si transformatoare in societate.” – a declarat Echipa de consultanti ai Johns Hopkins University & CEU Business School Joint Consulting Project.

Sursa: http://www.supradotati.ro/

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)