Lumea afacerilor de astăzi poartă amprenta globalizării şi poate fi asemănată cu un vas imens care pluteşte peste valuri agitate, gata oricând să naufragieze. Economia globalizată se caracterizează prin pieţe hiperconcurenţiale globale şi multiculturale, în care constanta este schimbarea şi turbulenţa. În acest context deosebit de ostil, scopul oricărei firme nu mai este maximizarea profiturilor, ci supravieţuirea. Pentru a supravieţui şi a se dezvolta, preţurile şi implicit reducerea costurilor şi-au pierdut rolul de factor decisiv şi de avantaj competiţional. De asemenea, universul locurilor de muncă s-a schimbat radical, fiind frecventă migraţia de la un loc de muncă la altul, care are efecte negative asupra păstrării confidenţialităţii.
Pentru a supravieţui şi a se adapta unei asemenea situaţii, companiile pot examina şi încerca să aplice cele mai bune şi mai revoluţionare practici, din cadrul organizaţiilor vizionare (Collins şi Porras, 2006) şi cele ale managerilor excepţionali (Buckingam şi Coffman, 2005). Implementarea strategiilor practicate de aceste organizaţii, vor conduce nu numai la supravieţuirea lor, ci şi la o creştere constantă reală a profiturilor, la o fidelizarea angajaţilor şi a clienţilor, la inovaţii surprinzătoare şi la un spirit de iniţiativă dezvoltat. Ceea ce au descoperit şi ceea ce utilizează organizaţiile vizionare şi managerii de elită, este puterea nelimitată a resursei umane, modul nou de a trata oamenii prin maximizarea talentelor individuale înnăscute ale angajaţilor (Coffman şi Conzalez-Molina, 2007, p. 15), prin crearea unor locuri de muncă de excepţie, puternice şi pline de viaţă şi prin implicarea emoţională şi prin fidelizarea angajaţilor şi a clienţilor.
Bibliografie:
Buckingham, Marcus şi Coffman, Curt. (2004). Manager contra curentului. Bucureşti:
Editura ALLFA.
Coffman, Curt şi Conzalez-Molina, Gabriel. (2007). Calea Gallup. Economia emoţională –
calea sigură către succes. Bucureşti: Editura ALLFA.
No comments:
Post a Comment