Problemele ne fac un serviciu. Problemele implică posibilităţi. Ne ajută să ne dezvoltăm şi ne conduc către situaţii mai bune, atât în plan profesional cât şi în plan personal.
În fiecare problemă se ascunde o preţioasă ocazie de a schimba lucrurile în bine. A le evita înseamnă a evita dezvoltarea şi progresul. A ne opune înseamnă a refuza să ne realizăm. Întâmpinaţi cu braţele deschise dificultăţile şi valorificaţi-le. Şi înţelegeţi că numai morţii nu au nici o problemă. Un client nemulţumit, care ridică tonul la dumneavoastră, poate părea o problemă.
Dar pentru cineva care gândeşte ca un lider, acest scenariu este de asemenea o uriaşă ocazie de a perfecţiona procedurile organizaţiei, pentru a vă asigura că nu se va mai întâmpla, şi de a obţine anumite informaţii care vă pot folosi pentru a îmbunătăţi produsele şi serviciile. Deci problema contribuie, în realitate, la progresul şi la dezvoltarea companiei. Echivalează cu un studiu de piaţă gratuit.
Un conflict între colegi, la locul de muncă, poate părea o problemă. Dar dacă gândeşti ca un lider, şi te foloseşti de situaţie pentru a promova înţelegerea, a îmbunătăţi comunicarea şi a îmbogăţi relaţia respectivă, problema te-a făcut în realitate mai bun.
Ţi-a asigurat dezvoltarea personală, şi a fost de mare folos. Slavă Domnului pentru această problemă. O boală, sau un divorţ, sau pierderea unei persoane dragi, poate părea o problemă. Desigur este dureros (am trecut şi eu printr-un divorţ).
Dar cele mai triste experienţe m-au şi format. Mi-au dat profunzime, compasiune şi înţelegere.
M-au făcut să mă cunosc pe mine însumi. M-au făcut omul care sunt astăzi. Nu aş renunţa la ele nici pentru lumea întreagă.
Sursa: http://www.robinsharma.ro
No comments:
Post a Comment