Oricat de bine ar fi puse la punct (sau poate tocmai pentru ca sunt prea bine puse la punct), procesele de management al performantei risca sa ramana tributare unui sistem de gandire mai degraba simplist si nu neaparat productiv. Angajatii ajuns sa functioneze ca insule. Fiecare isi vede de si isi face treaba care i-a fost alocata, pentru ca doar in felul acesta poate fi sigur(a) ca la discutia de evaluare a performantei concluziile vor fi in avantajul sau.
Articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi ne-a atras atentia nu doar pentru ca pune la indoiala acest model de gandire, ci pentru ca arunca o lumina interesanta si asupra posibilelor alternative.
Astfel, la prima vedere, solutia obiectivelor de echipa pare sa fie salvatoare. Se pare insa ca lucrurile nu stau chiar asa, riscul fiind ca atat din interior cat si din exterior sa fie foarte greu de vazut/cuantificat procentul muncii fiecarui membru in parte. Consecintele se pot vedea, de exemplu, in deciziile gresite pe care le poate lua un manager de a renunta la anumiti membri ai echipei fara sa stie de fapt daca au contribuit sau nu la succesul general.
Solutiile pe care le propune autoarea pentru a scapa de acest pericol sunt:
- obiective de echipa, dar care ofera posibilitatea membrilor echipei sa (isi) aleaga persoanele cu care vor sa continue sa lucreze;
- obiective individuale, dar care sa ofere posibilitatea membrilor echipei sa stabileasca procentul in care fiecare a contribuit la realizarea misiunii generale.
Citeste tot articolul Rethinking Performance Assessment pentru a intelege de ce sistemele traditionale de evaluare a performantei sunt depasite in mediul actual de business si cum ar putea fi schimbate.
Sursa: http://www.portalhr.ro/un-altfel-de-management-al-performantei/
No comments:
Post a Comment