Saturday, December 13, 2008

Stilurile de învăţare (Honey si Mumford, `80)













  • Fiecare dintre noi avem unele preferinte fata de un stil sau altul de invatare
  • Scopul clasificarii realizate de Honey si Mumford este de a-i ajuta pe oameni sa identifice stilul in care pot invata cel mai vine

Activii:

– « incerc orice, macar o data »

– Atitudine deschisa

– Se implica deplin in experiente noi

– Nu se remarca prin prudenta si detesta activitatile plictisitoare

– Le plac “crizele” de scurta durata,provocari rapide, probleme dificile si noi, brainstorming-ul si cautarea de solutii

– Nu sunt buni la implementare, consolidare sau orice actiune ce necesita efort sustinut

– Sunt sociabili si le place sa fie in centrul atentiei


Reflexivii:

– « am nevoie de timp ca sa reflectez asupra acestui lucru »

– Sunt meditativi si precauti

– Prefera sa adune cit mai multe informatii,sa analizeze inainte de a lua o decizie

– Prefera sa-i observe pe ceilalti in loc de a lua parte activ la actiune

– Sunt mai retrasi in timpul discutiilor

– Intervin in discutie doar cind ceea ce se discuta le este clar


Teoreticienii:

– « cum reiese asta din ceea ce am avut noi pina acum »

– Abordeaza orice problema in mod logic, pas cu pas,

– isi adapteaza si integreaza observatiile in teorii complexe,dar coerente

– Le place sa analizeze si sa sintetizeze, sa stabileasca criterii de baza, principii, teorii si modele

– Sunt adeptii obiectivitatii rationale

– Nu se simt bine daca se confrunta cu ceva care nu se potriveste cadrului lor teoretic

Resping subiectivismul, incertitudinea, gindirea laterala si superficialitatea.


Pragmaticii:

– « Ce presupune asta in practica ? »

– Ideile noi le accepta cu conditia sa le poata pune in aplicare

– Le place sa puna lucrurile in miscare

– Sunt increzatori in actiunile novatoare

– Ii supara discutiile in care scopul sau directia nu sunt precizate

– Se simt provocati in egala masura de probleme si oportunitati

– Sunt convinsi ca intotdeauna exista metode mai bune de a realiza ceva.

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)