Wednesday, June 4, 2008

Doctoratul made in Romania

Astăzi am citit un articol extrem de interesant în revista Capital referitor la doctoratele obţinute în ţara noastră. Cifrele de acolo mi-au certificat încă
o dată un fapt pe care îl cunoşteam de ceva timp: multiplele titluri de doctor acordate de universităţile noastre, un aspect de-a dreptul jenant şi mă voi explica de ce spun asta. Dacă în SUA doar 13 % dintre universităţi organizează studii doctorale, nu acelaşi lucru se poate spune despre România unde peste 90 % din universităţi se bucură de acest drept. Nu mai vorbesc de numărul imens de titluri de doctor conferite chiar anul trecut 3.047. Cele mai prolifice sectoare au fost specializările medicale şi cele din domeniul ştiinţe tehnice-arhitectură-urbanism. Am ajuns să producem doctoranzi pe bandă rulantă, dovadă că actualul sistem de învăţământ se află în cădere liberă.
Nu trebuie să uităm că doctoratul înseamnă o contribuţie de însemnătate deosebită în domeniul celui care îl susţine şi trebuie să rămână un semn al măiestriei profesionale şi nu una dintre diplomele de pus în cui.

3 comments:

Veronica Grigorie said...

:)
Nimic nu ma mai mira in Romania. Este de foarte mult timp tara tuturor posibilitatilor.

Imi place imaginea corespondenta aleasa. Reflecta foarte bine faptul ca invatamantul din Romania este facut cu ..spatele!

Unknown said...

Un comment total pe langa subiect.

Cautand date despre domeniul resurselor umane, am gasit acest blog, l-am citit si mi se pare foarte interesant felul in care expui "problema" HR-ului.

De ce problema? Problema pentru mine, deoarece urmeaza intr-o luna sa absolvesc o facultate de administrarea afacerilor, unde am studiat printre altele si resurse umane(ulterior am ales ca subiect de licenta Recrutarea si Selectia) si in momentul de fata imi caut un job in acest domeniu.

Dar ma lovesc de vesnica problema: Experienta in domeniu!
Daca toti angajatorii cer experienta in domeniu, unde ar trebui un tanar absolvent sa capete aceasta experienta?!

Dan-Octavian Cătană said...

@ flory
Buna Flory,
Ma bucur ca ti s-a parut interesant modul in care expun problema HR-ului.
Te invit sa imi dai un mail cu contactele tale pe danoctavian.catana@gmail.com si vom discuta mai multe despre joburile din domeniul HR-ului si despre cum poti patrunde in acest domeniu.

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)