Metodele de îmbunătăţire a calităţii, precum Six Sigma, sunt foarte utile în contextul producţiei, dar sunt mai puţin utile atunci când este vorba de mixul angajat-client, cu dimensiunile sale volatile. Pentru această zonă Gallup a dezvoltat o nouă abordare de îmbunătăţire a calităţii numită Human Sigma.
Ca si Six Sigma, Human Sigma se concentrează pe reducerea variabilităţii şi îmbunătăţirea performanţei. Diferenţa este că Six Sigma se aplică proceselor, sistemelor şi calităţii serviciilor, în timp ce Human Sigma se concentrează pe calitatea relaţiei angaja-client.
În peste 20 de ani de cercetări, Gallup a ajuns la concluzia că oamenii îşi bazează deciziile pe un mix complex de emoţii şi raţiune.
După cum se poate observa apar noi tehnici în domeniul resurselor umane, care schimbă modul în care domeniul va evolua.
Ca si Six Sigma, Human Sigma se concentrează pe reducerea variabilităţii şi îmbunătăţirea performanţei. Diferenţa este că Six Sigma se aplică proceselor, sistemelor şi calităţii serviciilor, în timp ce Human Sigma se concentrează pe calitatea relaţiei angaja-client.
În peste 20 de ani de cercetări, Gallup a ajuns la concluzia că oamenii îşi bazează deciziile pe un mix complex de emoţii şi raţiune.
După cum se poate observa apar noi tehnici în domeniul resurselor umane, care schimbă modul în care domeniul va evolua.
2 comments:
Bine ca apar noi teorii.. si mai bine ar fi daca s-ar cunoaste si la noi...si chiar mai bine daca s-ar aplica. Foarte interesanta aceasta directie, doar ca este foarte greu urmarit si inteles. Dan, te rugam sa tii cont de publicul tau (adica niste studenti care nu au timp sa digere informatie compicata)..si sa incerci sa ne explici lucrurile cat mai simplu posibil...ca unor copii...
Interesanta teorie...Din pacate, nu am inteles f bine pt ca evindent e mai mult de aprofundat aici. Oricum, cu prima ocazie ( cand am mai mult timp liber) o sa ma informez pt ca suna f interesant si discutam dupa... Poate ma ajuti tu sa inteleg mai bine ...:P
Post a Comment