Nu mai constituie o noutate faptul că trecem printr-o transgregare de la modelul industrial la modelul bazat pe informaţie. Ce înseamnă acest lucru? Faptul că vorbim de o forţă de muncă foarte bine pregătită şi departamentele de cercetare şi dezvoltare încep să devină mai importante decât cele de producţie şi vânzări. Motoarele acestui model sunt globalizarea şi tehnologiile avansate. Inovaţia este crucială pentru a avea succes. Companiile care nu vor inova, se vor stinge lent. În mediul de afaceri contemporan, companiile trebuie să fie flexibile, adaptabile şi capabile să îşi modifice strategiile şi priorităţile pentru a face faţă provocărilor şi cererilor din piaţă. La fel trebuie să se comporte şi angajaţii.
Cele mai de succes companii din noua economie au reuşit pentru că au adoptat o structură organizaţională orizontală bazată pe echipe, care facilitează dezvoltarea unui spirit de colaborare.
Pentru a asigura o cultură organizaţională care pune oamenii pe primul loc, o companie are nevoie să dezvolte şi să recompenseze leadership-ul de la toate nivelurile. Oamenii trebuie să lucreze cu dedicaţie şi perseverenţă pentru a depăşi limitările ideilor preconcepute despre ceea ce înseamnă succesul, dacă îşi doresc cu adevărat sa ajungă lideri inovativi.
Cele mai de succes companii din noua economie au reuşit pentru că au adoptat o structură organizaţională orizontală bazată pe echipe, care facilitează dezvoltarea unui spirit de colaborare.
Pentru a asigura o cultură organizaţională care pune oamenii pe primul loc, o companie are nevoie să dezvolte şi să recompenseze leadership-ul de la toate nivelurile. Oamenii trebuie să lucreze cu dedicaţie şi perseverenţă pentru a depăşi limitările ideilor preconcepute despre ceea ce înseamnă succesul, dacă îşi doresc cu adevărat sa ajungă lideri inovativi.
4 comments:
People were first... Din punctul meu de vedere, conditia asta este obligatorie, intr-adevar, dar nu si suficienta pentru ca o organizatie sa creasca. Mai mult, daca luam cazul particular al Romaniei, multinationalele care aplica acest principiu o fac pentru ca asta este know how-ul cu care au venit aici si nu ca romanii cer imperativ asta. Nu-mi place, dar, din pacate suntem un popor in bataia vantului... Populist, nu-i asa?
Sunt de acord cu tine...intr-o organizatie resursele umane ar trebui sa se situeze pe primul loc. Insa, din pacate, acest lucru nu se prea respecta la noi in tara...poate in viitor, cine stie???
Aurora
Pentru ca resursa umana sa fie pe primul loc, trebuie sa aiba valoare, sa conteze in procesul deciziei: "E important sa faca parte din echipa noastra / Ne doare in cot daca pleaca ieri(Cine e X, angajatul nostru?)"
Valoarea implica bani, ceea ce inseamna ca desi toate organizatiile si-ar dori HR cu o valoare cat mai ridicata, nu si-ar permite sa o plateasca. De aceea s-a inventat "junioratul" Numai ca trebuie inteles ca juniorul va creste, va deveni HR cu norma intreaga, va avea valoare. Va fi al tau, dar te va costa mai putin. E vorba de timp, de rabdare, castiga ambele parti. Timpul si rabdarea sunt, insa, mai scumpe decat banii.
Referitor la munca in echipa, urmatoarea declaratie apartine unui francez: "Un roman este, de cele mai multe ori, mai bun decat un strain; insa doi straini sunt, intotdeauna, mai buni decat doi romani".
Toti spunem ca oamenii sunt pe primul loc insa stim ca realitatea este alta in organizatiile din Romania unde se pleaca de la premisa ca oricine poate fi inlocuit.
Odata cu experienta intr-un domeniu cresc si pretentiile angajatului. Unele organizatii prefera sa investeasca in persoane noi, sa le formeze decat sa ofere conditii de munca mai bune celor cu experienta. Acesta este un lucru bun pentru incepatori, care oricum nu se asteapta sa fie bine platiti si se multumesc cu orice post are legatura cu domeniul in care vor sa activeze.
Post a Comment