“Echilibrul intre munca si viata personala (Work Life Balance)” este o idee ambigua pentru multe persoane! Desi multi cred ca stiu ce inseamna, putini au acelasi gand in minte cand citesc aceste cuvinte! Multe persoane presupun ca ideea lor de echilibru este cea buna!
La cea de-a V-a editie Psihologia la locul de munca, veti afla ce inseamna work life balance si cum poate fi obtinut!
Un eveniment destinat celor care lucreaza zi de zi cu oamenii: manageri - middle si top, manageri de resurse umane, psihologi, traineri si tuturor celor care sunt implicati in:
- cultura organizationala;
- managementul schimbarii;
- motivarea angajatilor;
- strategii de business si de resurse umane;
- managementul personalului si al dezvoltarii;
- leadership.
Vorbitori |
Alina Popescu, Behavior Center
Psiholog, a absolvit Facultatea de Psihologie a Universitatii Babes-Bolyai, Cluj - Napoca. Are experienta de 8 ani in managementul resurselor umane, training, teambuilding, dezvoltata in cadrul unei firme de consultanta si a unei companii multinationale. Aplica principiile psihologiei cognitiv-comportamentale in serviciile de training oferite companiilor. Perspectiva psihologica abordata de Behavior Center vizeaza optimizarea performantei la locul de munca, construirea de relatii interpersonale eficiente, motivarea angajatilor etc.
Amalia Picleanu Savinescu - Tandem Consulting
Amalia Picleanu Savinescu este de peste 10 ani o prezenta activa pe scena managementului resurselor umane din Romania, remarcandu-se prin abordare pragmatica si spirit antreprenorial.
Experienta sa profesionala imbina arta cu psihologia si cu managementul: a debutat in urma cu 20 de ani ca actor corp ansamblu la Teatrul de Nord din Satu Mare, a lucrat ca psiholog clinician, a dezvoltat departamente si echipe in variate organizatii, iar din anul 2003 conduce propria companie Tandem Consulting, specializata in managementul resurselor umane.
Pasiunea pentru dezvoltarea potentialului uman reprezinta una dintre constantele in jurul careia se articuleaza numeroasele sale demersuri de tip educational si profesional:
- 1994 – a absolvit Facultatea de Psihologie - Universitatea Bucuresti
- 2004 - absolventa a programului EMBA sustinut de INDE (parteneriat ASE Bucuresti si CNAM Paris)
- detine numeroase certificari in managementul resurselor umane si training
- a beneficiat de peste 1000 de ore de dezvoltare personala si sustine programe de coaching pentru manageri
Ofera consultanta pentru un portofoliu vast de companii din variate domenii: productie, distributie, retail, imobiliare, IT, servicii financiar-bancare
- a contribuit la aparitia a 2 carti de managementul resurselor umane si a numeroase articole din presa de specialitate
- a sustinut numeroase prezentari in cadrul unor evenimente nationale si internationale, emisiuni de radio si televiziune
- este formator acreditat CIPD in cadrul Scolii Vocationale de Resurse Umane
- consultant acreditat Competence Profile (Garuda, Danemarca)
- consultant acreditat Human Synergistics
- conduce propria firma de recrutare si consultanta in managementul resurselor umane.
Mihaela Zaharia - Mind Master
Sunt Mihaela Zaharia: psiholog, trainer si mama. Firma Mind Master a aparut in acelasi an in care s-a nascut primul meu copil. Astfel am avut ocazii din plin sa aplic si sa imbin, in relatiile cu copiii si in cele profesionale, ceea ce stiu din patru ani de facultate, doi de master, certificarile si trainingurile Six Thinking Hats si Lateral Thinking, cursurile de analiza tranzactionala, NLP Practitioner si in special, formarea NLP Professional Coach derulata la Mind Master in colaborare cu Austrian Center of NLP.
Dupa 3 ani si al doilea copil, am inceput sa dezvalui in scris celorlalti parinti experiente de succes cu metode moderne de educatie. Ca urmare, am ajuns firesc sa lansam cea mai noua sectiune de training Mind Master – Parenting.
Otilia Secara - Qualians
Dr. Otilia Secara este medic specialist la Clinica de Psihiatrie si Neurologie a Copilului si Adolescentului Timisoara. Si-a sustinut doctoratul in psihiatrie cu un studiu-pilot asupra interventiei multi- si interdisciplinare in tulburarile pervazive de dezvoltare, studiu concretizat in ceea ce azi este Casa Faenza - Centrul Comunitar pentru Copii Autisti Timisoara. Asistent universitar, cu prestigioase burse de studiu la universitati din Germania si Italia, Dr. Secara publica in reviste si tratate de specialitate, fiind in prezent implicata in proiecte de cercetare nationale si europene focalizate asupra preventiei in sanatatea mintala a copilului si familiei.
Christian Scholtes
Dupa o activitate academica in domeniul psihologiei organizationale la Universitatea Babes-Bolyai, si-a inceput cariera de consultanta in HR la Arthur Andersen. A continuat la Ernst & Young, unde in paralel cu activitatea de consultanta pentru clienti, a fost Program Manager pentru programele interne de training la nivel european, pentru divizia de Human Capital Services.
Programele de training dezvoltate si livrate de catre Christian si echipa sa sunt orientate spre modificari comportamentale de durata si au ca rezultate demonstrate imbunatatirea abilitatilor practice si dezvoltarea motivatiei pentru succes a participantilor.
Daniel Bichis - Competent Consulting
Trainer NLP (certificat din anul 2000 de Society of NLP – Richard Bandler) si Trainer de Inteligenta Emotionala, Daniel Bichis Este este singurul est-european care a prezentat un workshop la Summitul Mondial de Inteligenta Emotionala de la Johannesburg (Africa de Sud) din septembrie 2007.
Daniel detine certificari internationale in privinta masurarii si dezvoltarii Inteligentei Emotionale si este cel care coordoneaza proiectul „Inteligenta emotionala la locul de munca – 2007”, primul studiu stiintific al impactului EQ asupra activitatii din companiile romanesti.
Este pasionat de aplicarea instrumentelor, proceselor, strategiilor si tehnicilor ce permit armonizarea gandirii cu emotiile si actiunile, la nivel individual, de echipa si/sau organizatie. Cei care il cunosc apreciaza competenta, pasiunea si daruirea pe care le dedica asigurarii de avantaje competitive, avand ca deviza „succesul dumneavoastra este profesia noastra”.
Romeo Cretu - HRD
De asemenea, este autor primului studiu din Romania privind motivarea angajatilor in companiile romanesti, precum si a primului CD educational interactiv de dezvoltare personala.
In prezent, este manager, consultant si trainer in cadrul companiei HRD Dezvoltare Resurse Umane, oferind training la nivel international precum si consultanta in resurse umane pentru middle si top management.
Programele de pregatire si de consultanta furnizate clientilor sunt centrate pe obtinerea de REZULTATE prin intermediul generarii in interiorul oamenilor a MOTIVATIEI necesare pentru a ACTIONA.
Teme |
Family-friendly Business
Vorbitor: Alina Popescu
Family-friendly este business-ul in care angajatii petrec timpul de la serviciu cu gandul la serviciu si nu la problemele de acasa, care nu duc acasa problemele de la birou, care stiu sa petreaca timp de calitate atat cand muncesc cat si in timpul liber.
Una din sursele cele mai importante de stres cu care se confrunta angajatii este dificultatea de a gestiona simultan probleme din viata personala si profesionala, iar acesta este doar unul din motivele pentru care ne intereseaza sa sustinem angajatii in gasirea acestui echilibru.
Family-friendly este business-ul care ofera angajatilor oportunitati de a invata cum sa-si gestioneze resursele personale astfel incat sa fie performanti la munca si impliniti in viata personala.
Prezentarea va oferi participantilor idei despre cum pot crea programe pentru angajati, cu beneficii pentru business.
Workaholic – victima sau agresor?
Vorbitor: Amalia Picleanu
In contextul solicitarilor crescande cu care ne confruntam, modul in care definim atitudinea fata de munca are puternice conotatii personale. Cu toate acestea, in valtoarea evenimentelor de zi cu zi, actiunea nu lasa prea mult spatiu reflectiei. De regula, pe masura ce creste amploarea responsabilitatilor atribuite unei persoane, sporesc si asteptarile noastre fata de aceasta, in termeni de volum de munca si de implicare directa. Perceptia comuna coreleaza puternic pozitiile manageriale cu numarul mare de ore dedicat organizatiilor si sugereaza ca pachetul de beneficii estimat pentru functiile executive isi gaseste (macar partial) justificarea in cantitatea de efort efort depus, in numarul orelor petrecute la si pentru serviciu. Acest mod de intelegere a dedicarii se regaseste translatat de la varful piramidei catre toate celelalte trepte ale organigramelor, astfel incat, in final, presiunea este generalizata. In mod regretabil, discutia nu se poarta in termeni de eficienta, ci de „implicare”.
Va invit sa descoperim impreuna granita dintre munca sustinuta si dependenta de munca, printr-o discutie jalonata de concepte precum stres, dependenta, termene limita, prioritati, implicare, responsabilitate, pozitie, cariera etc. Si sa vorbim despre workaholic, un termen de mare actualitate, lansat in 1968...
Va propun o intalnire interactiva, relaxata, in care sa imbinam aspectele anecdotice cu rigoarea stiintifica. Iar celor interesati de masurarea eventualelor tendinte si/sau trasaturi de personalitate ce favorizeaza dezechilibrele in balanta viata – munca le lansez o invitatie la autoevaluare, cu ajutorul a trei tipuri diferite de instrumente, printre care un puternic test managerial de evaluare a competentelor personale, dezvoltat de catre Garuda Research Institute: Competence Profile.
Managerul cu familie
De la serviciu acasa, ia-o pe Strada Creativitatii
Vorbitor: Mihaela Zaharia
“Sa nu iti aduci problemele de la serviciu acasa !” - fiecare din noi am auzit acest lucru cel putin o data in viata. Si ne-am conformat sau nu. Ce-ar fi daca am deveni creativi si am aduce acasa ... succesele de la serviciu? Daca in domeniul profesional, performanta personala aduce valoare organizatiei, putem continua sa aducem valoare si acasa, propriei familii, utilizand in mod creativ concepte, comportamente si abilitati specifice mediului de afaceri. Imagineaza-ti cum ar fi!
Parenting - intre cariera si familie
Vorbitor: Otilia Secara
Vrem sa fim parinti buni. Depunem eforturi considerabile pentru de a le asigura copiilor nostri un trai mai bun, sanse mai mari pentru un viitor mai sigur.
Stim ca familia e importanta. Experienta noastra de a fi crescuti de proprii parinti ne-a modelat fundamental propriile convingeri si perceptii asupra a
ceea ce inseamna sa fii "parinte bun". Bineinteles ca si munca e foarte importanta - ne reprezinta, ne pasioneaza, suntem performanti si competitivi, ne mandrim cu ea. Timpul? Extrem de important...invatam sa-l folosim chibzuit, ca pe o resursa precara. Si banii sunt importanti.
Gasim oare echilibrul?
Ne straduim sa le imbinam, cu maiestrie. "A fi parinte" e insa un job cu program flexibil? In ce conditii? Cum decelam, in acest job, ce este "urgent" si ce este "important"? Ce nevoi are copilul, pe masura ce creste, in raport cu propria sa familie? Ce roluri indeplineste parintele in structurarea personalitatii propriului sau copil?
Discutia cu un specialist in dezvoltarea copilului si familiei releva intotdeauna perspective inedite asupra unor lucruri "de la sine intelese" ce se intalnesc in cea mai frumoasa, cea mai grea (si mai putin calificata) profesiune din lume: cea de parinte.
Self Development – echilibrul intre rolul de angajat si mine insumi
vorbitor: Ioana Pielescu
De cele mai multe ori ne tranformam in actori: interpretam roluri fara sa ne punem intrebari daca ni se potrivesc, daca ne plac si daca ne aduc satisfactii. Actorii mari isi aleg rolurile – acolo trebuie sa ajungem si noi: sa ne cunoastem atat de bine, sa ne dezvoltam complex si sa alegem ce facem, unde si cu cine atat in viata personala, dar si in viata profesionala.
Atentia este cel mai complex instrument de self development. Dar ca sa fie intr-adevar folosita pentru dezvoltare trebuie indreptata catre interior. Ne este foarte usor sa fim atenti la altii, la lucrurile din afara noastra – societatea, scoala, familia ne-au “ajutat” sa ne orientam catre orice altceva, dar nu catre noi. Un astfel de exercitiu ne ajuta sa ne focalizam pe resursa cea mai importanta si, de cele multe ori, nefolosita la capacitate maxima si cu siguranta, nu in directiile cele mai potrivite. Energia ne-o consumam in prea multe actiuni care nu ne dezvolta, nu ne aduc satisfactiile pe care le dorim. Acumulam astfel frustrari (noi si cei apropiati noua), iar in timp ajungem sa avem un randamament mai scazut si sa zambim mai rar.
Asa incat, va invit la un exercitiu de schimbare a orientarii – fiecare dintre noi sa redevina cea mai importanta resursa pentru el insusi.
Control si Autocontrol
Vorbitor: Christian Scholtes
Avem resurse limitate - de timp, de atentie, de energie, de interes, chiar de afectivitate. Iar aceste resurse le alocam, potrivit unor prioritati personale sau impuse de altii, conform unor deprinderi mai bune sau mai proaste, in diferitele arii ale vietii noastre, prin cele trei verbe care definesc sanatatea mentala - a munci, a crea si a iubi.
Atunci cand, insa, 'a munci' (domeniul care, dpdv social, comporta cele mai mari presiuni pentru succes) anuleaza pe 'a crea' si 'a iubi', atragand toate investitiile de resurse, din echilibrul personal-profesional ramane doar un concept teoretic, irelevant, bun de pus in cartile care spun cum ar trebui sa se intample lucrurile, nu cum se intampla ele, tot mai des, in realitate…
Emotiile: indicator al dezechilibrului dintre munca si viata
Vorbitor: Daniel Bichis
Studiul „Inteligenta la locul de munca - 2007” a permis obtinerea de informatii inedite despre relatia dintre nivelul de epuizare fizica si emotionala, mecanismele de gestionare a stresului si coeficientul EQ in cazul angajatilor si managerilor din companiile romanesti. Rezultatele indica faptul ca la nivel de populatie:
- in realitate suntem mai putin epuizati decat ni se pare,
- avem un sistem complex de mecanisme de autoaparare, prin care facem fata stresului excesiv, dar ne si limitam performantele,
- exista o corelatie semnificativa intre nivelul EQ si capacitatea de a gestiona stresul profesional.
Pe baza acestor date, s-au elaborat tehnici si strategii bazate pe autocunoasterea emotionala, care permit gestionarea mai buna a echilibrului dintre dorinta de a obtine recompense si cea de pastrare a sanatatii. Ele vor fi prezentate in cadrul unui mini-training experiential si interactiv. La nivel personala, participantii vor benefica de cresterea gradului de satisfactie in privinta propriei vieti, iar la nivel organizational de capacitatea de a-si spori performantele profesionale. In plus, autocunoasterea emotionala le va permite dezvoltarea ulterioara si a altor aptitudini si competente de inteligenta emotionala, cu efect benefic asupra calitatii vietii lor.
Life management program
Vorbitor: Romeo Cretu
Planificare, planificare, planificare... Fiecare dintre noi traieste intr-o lume a planificarii: planificam mersul la serviciu, planificam intalnirile cu prietenii, planificam mersul la doctor, planificam timpul liber (cat mai avem) etc. Dar sa iti planifici viata ai incercat? Ai stat un pic cu tine insuti, te-ai uitat in interiorul tau sa vezi ce iti doresti cu adevarat sa faci in viata si cum anume intentionezi sa faci asta? Daca da, esti pe drumul cel bun. Daca nu, vino sa vezi cum se face asta. La urma urmei, e vorba de viata ta in joc!
1 comment:
utile informatii, multumim!
Ca tot a venit vorba de nlp, eu am facut un curs foarte misto la Extreme Training cu trainerul Dan Lambescu, pe Dezoltare Personala cu NLP. Am fost super multumit. Am vazut acum ca au mai lansat ceva pe Strategie si Persuasiune (cu NLP). Probabil o sa merg si la asta. Vi-l recomand. Pentru cei interesati gasiti detaliile aici:
http://www.traininguri.ro/?section=106
Post a Comment