Thursday, October 4, 2007

Recrutarea de masa, cea mai noua strategie de HR la ora actuala in Romania


Ioana Madalina Popescu, General Manager la Pluri Consultants, este de parere ca recrutarea de masa este cea mai noua tendinta din strategia de recrutare la care companiile romanesti apeleza pentru a-si selecta viitorii angajati. Astfel, sunt companii care la ora actuala desfasoara proiecte de mare anvergura, si care implica angajarea unui numar extrem de mare de angajati (de ordinul catorva mii) intr-o perioada relativ scurta de timp (1-2 ani).

Dupa parerea Madalinei Popescu, recrutarea de masa reprezinta „vedeta anului 2007” in materie de strategie, aparuta de curand pe piata muncii din Romania. Mai precis, marile procese de recrutare de masa au inceput sa-si faca aparitia in tara noastra inca de la jumatatea lui 2006, in domeniul retail-ului, o data cu extinderea lanturilor de magazine si sucursale a marilor companii de retail, in toata tara.

Este evident faptul ca din perspectiva raportului cost/rezultate, nici o companie nu ar fi dispusa sa plateasca milioane de Euro pentru a angaja 1000 de oameni intr-un singur an. In acest caz, au castig de cauza firmele de consultanta care inteleg ca este necesar sa reduca bugetul de recrutare la o valoare rationala.

Intrebata fiind despre metodele la care angajatorii romani apeleaza pentru a-si gasi angajatul potrivit pentru jobul potrivit, Madalina Popescu ne-a explicat ca acestea difera de la un angajator la altul. O practica des intalnita in companiile din Romania, chiar si in prezent, ramane nepotismul.

Mai intai, cautam profilul angajatului de care avem nevoie in familie. Se poate intampla insa sa nu-l gasim aici si ne extindem aria de cautare in cercul de rude apropiate. Si daca nici in acest caz nu avem noroc, scoatem postul la concurs, obligati fiind de catre Oficiul Fortei de Munca. Daca nici in urma acestui demers nu am gasit ce cautam, ce mai putem face, este sa dam un mic anunt in ziare.

De un an incoace insa, companiile romanesti si-au dat seama ca este necesar sa apeleze la serviciile unui consultant in recrutare, deoarece acesta, desi costa, le ofera garantia ca vor gasi angajati de valoare, ne-a explicat Directorul General de la Pluri Consultants.

Una dintre cele mai noi metode prin care companiile isi gasesc angajatii la ora actuala in Romania, este training-ul gratuit pe care acestea il organizeaza pentru a gasi candidatii-tinta, ne-a mai spus Madalina Popescu. De aceasta data, se investeste in firma responsabila cu organizarea programului de training, si nu in cea de recrutare, dar este evident ca se cheltuiesc bani pentru a recruta angajati de valoare.

O noua strategie de recrutare poate fi insa ca un cutit cu 2 taisuri: este posibil sa aduca candidati talentati, dar avand in vedere ca ne confruntam cu o piata a muncii dificila, rezultatul schimbarii de strategie se poate finaliza si cu un esec. Asa cum ne-a precizat Madalina Popescu, foarte importanta este „comunicarea, modul in care vindem postul respectiv”.

Si pentru a incheia intr-un ton pozitiv, de inceput de primavara, vom aminti sfaturile pe care Directorul General de la Pluri Consultants il ofera recrutorilor din Romania, pentru a obtine satisfactie 100% in urma procesului de recrutare.

Primul pas consta in a reusi sa-si convinga top managementul sa investeasca in cultura organizationala. De retinut: o atmosfera mohorata la locul de munca, o comunicare deficitara atat cu colegii, cat si cu cei din conducere, duc la nemotivarea angajatilor si la o posibila migratie a acestora dintr-o companie in alta. In al doilea rand, trebuie sa stie cum sa vanda cultura organizationala in timpul interviurilor. Sa nu uitam ca pe parcursul unui interviu au loc „2 tranzactii simultane: angajatul vinde forta de munca, in timp ce angajatorul isi vinde postul”, ne reaminteste Madalina Popescu. Si nu in ultimul rand, sa fie realisti atunci cand definesc profilul angajatului pe care il doresc in compania lor. De multe ori se intampla ca un angajator sa caute candidati care nu exista, asadar este de preferat sa nu creeze profiluri de candidati nerealisti.

Sursa: http://www.bizcity.ro/

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)